Blog posts

10 vietų, kurias būtina aplankyti Tokijuje

Japonija

Sakoma, kad pažinti visam Tokijui neužtektų net viso gyvenimo, koks jis didelis ir įvairiapusiškas. Čia sutelpa moderniausi dangoraižiai ir mažytės šimtus metų skaičiuojančios šventyklos. Futuristinės architektūros pastatai glaudžiasi su žaliais japoniškais parkais. Viskas šalia. Ir žmonės žmonės žmonės… Tokijo centrinėje dalyje gyvena 13 milijonų žmonių, o su priemiesčiais susidaro ir visi 35 milijonai… Užimantys kvapą ir sunkiai suvokiami skaičiai bent jau man. Ir praktiškai visi šie žmonės kasdien važiuoja į darbą, į mokyklas, į studijas ir grįžta namo. Kaip tai įmanoma? Tai dar vienas Japonijos fenomenas atimantis kvapą – tai tankiai išsiraizgiusi ir preciziškai tiksli traukinių-metro sistema, kuri sugeba tuos milijonus žmonių be problemų visur išvežioti. Taip pripranti prie to patogumo, kad kai jau tenka ilgiau negu 2 minutes laukti savo traukinio, pradedi nerimauti, kas gi čia atsitiko, kodėl jis neatvažiuoja? Turbūt akivaizdžiausiai atspindi šį begalinį judėjimą Šindžiuku stotis, per kurią per vieną (!) dieną praeina 3,5 milijono žmonių.

1. Šindžiuku (Shinjuku)

Japan 116
Šindžiuku

Manau tikrai verta pradėti pažintį su Tokijumi nuo šio rajono, kuris, kaip jau minėjau, turi labiausiai užimtą stotį visame pasaulyje. Atvažiavus čia pirmiausia į akis krenta dangun besistiebiantys dangoraižiai, reklamų gausa ir žmonių skruzdėlynas. Mes pasimetėme tik išėję iš stoties. Beviltiškai dairėmės į šalis, bandydami sugalvoti į kurią pusę reiktų eiti, kad pasiekti savo viešbutį. Nors esame apkeliavę nemažai šalių ir tikrai sugebame orientuotis miestuose, šį kartą nusviro rankos… Aplinkui gatvėse nematėme jokių gatvių pavadinimų apskritai, nekalbant apie norą matyti juos lotyniškomis raidėmis. O ir mūsų turimame žemėlapyje tik kuri nekuri gatvė turėjo pavadinimą. Bandėme orientuotis pagal šiaurę ir pietus. Nesėkmingai… Tuomet priėjome ir paprašėme pagalbos stovinčio vyruko. Jis, visų pirma, išsitraukė savo išmanųjį telefoną ir jame surado mums reikalingą adresą. O tuomet geras 10-15 minučių ėjo kartu su mumis, rodydamas kelią, iki mūsų viešbučio. Toks pritrenkiantis japonų paslaugumas mus lydėjo visą kelionę.

Na bet grįškime prie Šindžiuku rajono. Jame įsukūrę daugybė viešbučių, supermarketų, specializuotų elektronikos parduotuvių, kinoteatrų, restoranų ir kavinių. Kitą sudaro gyvenamieji ir komerciniai pastatai. Vakarinė rajono dalis yra stabilioje seisminėje zonoje, todėl ten yra didžiausia koncentracija dangoraižių, tokių kaip Tokijo Metropolio Valdybos pastatas, KDDI pastatas ir Parko bokštas. Kitoje miesto dalyje yra raudonųjų žibinų kvartalai ir įdomusis Golden Gai rajonas. Bet apie jį atskrai.

2. Golden Gai

Golden gai baras

Tai nedidelis kvartalas, kur tarp šešių gatvių įsikūrę daugiau negu 200 barų. Kiekvienas baras yra miniatiūrinis, jame telpa iki 6 (ar stovinčių 10 žmonių). Kaip mums pasakojo vieno baro savininkas, prieš karą šiame rajone pirmuose aukštuose buvo įsikūrę barai, kurie tik imitavo savo veiklą. Kiekvienas baras turėjo antrą aukštą, kur laukė merginos. Kadangis šis verslas tuo metu buvo nelegalus, tai klientai ateidavo į barą ir tik tuomet patekdavo viršun.

Iš tikrųjų labai keistas jausmas apima patekus į tokį barą. Iš neonais švytinčios ir žmonių gausa pulsuojančios gatvės patenki į tokį mažytį intymų bariuką, kur tave dažniausiai aptarnauja pats savininkas. Pasiseka, jei jis kalba angliškai. Mūsų aplankytame pirmame bare taip neatsitiko. Buvo labai keista trise sėdėti mažoje patalpoje, gurkšnoti gėrimus ir negalėti net susišnekėti. Bet suprantingas šeimininkas po to mus nuvedė pas angliškai kalbantį draugą į kitą barą.

Vyksta skaniausio Japonijoje ramen gamyba

Besėdėdami kitame bare praalkome. Mums savininkas parekomendavo ramen (makaronų sriuba su priedais) restoranėlį gretimoje gatvėje. Sakė, kad tai geriausias ramen visoje Japonijoje. Kai ten nuėjome, teko pastovėti eilėje. Panašu, kad ši vieta tikrai buvo labai populiari. Na pačią patalpą sunku vadinti restoranu, labiau tiktų pasakymas skylė. Patalpa buvo antrame aukšte, į kurį vedė tokie siauri laiptai, kad pamatę iš viršaus besileidžiančius žmones, turėjome lipti žemyn, kad galėtume juos praleisti. Pati užsisakymo procedūra irgi buvo įdomi. Stovi automatas, kuriame yra daug mygtukų su patiekalų pavadinimais (galima rinktis ramen su skirtngais priedais), įmeti kapeikas ir gauni kvituką su kuriuo jau sėdi prie baro. Visa patalpa visiškai mažytė. Palei barą kokios 8 kėdės, kad prasibrauti iki kėdės eilės gale, reikia pasistengti. O tiesiai prieš barą vyksta visas gamybos procesas. Kamuoliais veržiasi verdamų makaronų garai ir gaminamo maisto kvapai. Jiems prasklaidyti pučia kondicionieriai – tiesiai mums į nugaras. Įspūdžiai gal ir ne patys geriausi, bet tikrai nepamirštami :).

O štai ir mano ramen

3. Šibuja (Shibuya)

Japan 255
Žymioji Šibuja perėja

Dar viena vieta, atspindinti triukšmingąją, neoniškai spalvingą ir kupiną judėjimo Tokijo dvasią yra Šibuja rajonas. Visų pirma jis žymus dėl savo perėjos. Ne viename filme apie Japoniją būtent ši vietą atlieka pagrindinį vaidmenį. Tai didžiulė perėja, per kurią vienu metu einama visomis kryptimis. Užsidegus žaliai šviesai keli tūkstančiai žmonių pajuda visomis kryptimis skersai išilgai. Tai akį traukiantis vaizdas. Iš tikrųjų tai taip užvaldo, kad keliasdešimt minučių gali žiūrėti į šį gyvenimo procesą. Ypač tam tinkama vieta yra Starbucks kavinė antrame aukšte, kur gali dar ir ką nors gurkšnoti. Aišku, didžiausias efektas būna vakare, piko valandą ir kai jau temsta ir įsižiebia ir neoninės šviesos.

Būtinai apžiūrėkite ir Hačiko skulptūrėlę. Tai paminklas šuniukui, kuris, net ir mirus šeimininkui, jo kiekvieną dieną laukdavo toje vietoje nuo 1923 iki 1935 metų. Jis tapo lojalumo simboliu. O aikštė aplink šį paminklą tapo populiaria susitikimo vieta. Čia ypač mėgsta būriuotis jaunimas.

Taip pat Šibuja rajonas garsėja kaip Japonijos mados centras ir kaip pagrindinė naktinio gyvenimo vieta.

4. Haradžiuku (Harajuku)

Tokyo Haradjuku style
Haradjuku gatvės stilius
Japonių stilius

Kitas mados centras Tokijuje yra Haradžiuku rajonas. Tiesa ši mada tokia keistoka. Būtent čia renkasi keisčiausiai besirengiantys japonai: lėliškomis suknelėmis pasipuošusios lolitos, juodumu dvekiantys gotai, viduramžių suknelėmis pasipuošusios damos, kelių centimetrų pakulnėmis švytruojančios merginos. Visų šių grožybių gali įsigyti čia pat esančiose parduotuvėlėse. Sklinda gandai, kad žymūs pasaulio dizaineriai būtent čia ieško įkvėpimo savo naujausioms kolekcijoms.

Jei jau pavargote nuo ryškių spalvų, gatvių triukšmo ir žmonių gausos – šalia didžiulis parkas su viena populiariausių šventyklų Meidži Džingu. Iš saulės kaitros ir triukšmo staiga patenki į didžiulį šimtametį mišką. Po kelių minučių net sunku patikėti, kad tu dar vis milijoniniame metropolyje. Tiesa tokie kontrastai mus persekiojo ne kartą būnant Tokijuje. Taip betarpiškai čia derėjo modernumas ir senovė su gamta.

Japan 071
Pilnos (!) sakės statinės Meidži džingu šventyklos prieigose

Viduryje parko visų pirma išvystame keliasdešimt sakės statinaičių. Pasirodo, kad jos visos pilnos, kaip ir keliasdešimt puikiausio prancūziško vyno statinaičių kitoje takelio pusėje. Tai šventyklai paaukoti taurieji gėrimai. Po to mus pasitinka milžiniški, iš 1500 metų senumo kiparisų pagaminti vartai. Už jų jau ir pati šventykla. Ji buvo pastatyta 1920 metais imperatoriaus Meidži garbei, tačiau subombarduota per II Pasaulinį karą ir vėl atstatyta 1958 metais. Čia galite ne tik pasimelsti, bet ir užrašyti savo tris norus ant medinės lentelės. Tokių lentelių čia kabo tūkstančiai. Ramybe alsuojanti vieta.

Japan 073
1500 metų senumo kiparisų vartai

5. Ueno

Kita gamta ir senove alsuojanti vieta tai Ueno rajonas. Didžiąją jo dalį sudaro parkai, kuriuose susikoncentravę Tokijo muziejai, tam tarpe ir Tokijo Nacionalinis muziejus. Jeigu nusprendėte aplankyti bent vieną muziejų, tai šis – kaip tik jums. Čia rasite puikią kolekciją senovinių meno dirbinių, piešinių, įkvėpusių Europos impresionistus, autentiškų samurajų kardų ir šarvų ir prabangiausių kimono.

Japan 214
Užsislėpusios Janakos šventyklos

Į šiaurę nuo Ueno kitas Tokijo ranjonas – Janaka. Tai vienintelis iš nedaugelio rajonų, kuris išgyveno ir žemės drebėjimus, ir karo bombardavimus. Todėl būtent čia galite pajusti senovinę miesto dvasią. Čia rasite daugiau nei šimtą šventyklų, besislapstančių pačiose keisčiausiose vietose. Taip pat galite netikėtai patekti į kapines. Vietiniai žmonės nesibijo tokios kaiminystės – namai visai šalia, o vos ne viduryje kapinių pamatėme šurmuliuojančią vaikų žaidimo aikštelę.

6. Tsukudži turgus (Tsukuji market)

Tsukudži turgaus gėrybės

Tikrai negalite praleisti! Tai turgus, kuriame vyksta žymieji tunų aukcionai ir kur galite paragauti neabejotinai šviežiausios žuvies pasaulyje! Tiesa, jei norite išvysti patį aukcioną, teks aukotis. Turguje turite būti apie 4 ryto. Mes nebuvome tokie spartiečiai, bet pasirodėme tarp 7 ir 8 valandų. Turgus ūžė kaip bičių avilys. Keistos turgaus mašinytės su apvaliais priekiais šmirinėjo pirmyn atgal. Kad netrukdytų turgaus darbo, turistai į pačią pardavimų teritoriją įleidžiami nuo 9 val. Jeigu tas gyvis gyvena vandenyje – jį čia pamatysite garantuotai. Tik man didžiausią baubą kėlė tai, kad tuos visus gyvius dar kažkas ir valgo!  O dar didesnis siaubas, kad gal tai buvau netgi aš!!! Kai nesupranti kalbos ir nemoki skaityti hieroglifų, tuomet valgai tai, ką tau duoda. Kartais tikrai labai sunku pasakyti kas tai yra…

Japan 126
Pusryčiams – šviežiausias pasaulyje suši

Jau tradiciškai turgaus lankytojai traukia pusryčių į šalia esančius restoranėlius, kur galite paragauti įvairiausių patiekalų iš šviežios žuvies, tame tarpe ir sušių. Turistai, žinoma, būriuojasi prie pastarųjų. Kad gauti šiuos pusryčius tenka pastovėti eilėje. Vėlgi patenkame į miniatiūrinę aplinką, kur kėdutės priešais barą. Už baro gaminami ir čia pat patiekiami sušiai. Kad išvengti kalbos sunkumų imame kompleksinį meniu – žodžiu valgome, ką duoda. Pradžia puiki – ragaujame tikrai nuostabaus tuno. Beje, jis čia rūšiuojamas kaip pas mus jautiena – t.y. nugarinė, sprandinė, kumpis ir pan. Šefas mums vaizdingai demonstruoja iš kurios tuno vietos šie gabaliukai. Jis, žinoma, nekalba angliškai. Toliau seka lašiša, kalmaras, ungurys. Po to patiekia smegenų drebučių. Aš labai įtartinai žiūriu. Sako čia jūrų ežys. Na nardydami matėme ne vieną, bet jie tikrai nepriminė šių smegenų drebučių. Kažkaip vaizdas apetito nekelia. Tik didelių pastangų dėka, šefui džiugiai besišypsant ir pritariamai linkčiojant galvą, praryjų tą maistą. Džiaugiuosi, kad nesublogino. Bet pakartoti tikrai nenorėčiau. Tik vėliau paskaičiau, kad šis patiekalas visiems vakariečiams yra tikra išškūkis.

7. Dangaus medis (Skytree)

Japan 227
Tokijo panorama iš Dangaus Medžio 450 metrų aukščio

Man visuomet didžiausią džiaugsmą kelią galimybė apžiūrėti lankomą miestą iš aukštai. Dažniausiai didžiuosiuose miestuose būna nuo mažesnių iki didesnių pastatų ar bokštų, iš kurių atsiveria puiki panorama. Tokijas turi visiškai naują (pastatytą 2012 m.) apžvalgos bokštą, vadinamą Dangaus medį. Tai šiai diena aukščiausias bokštas pasaulyje, siekiantis 634 metrus. Tiesa lankytojams apsižvalgyti leidžiama „tik“ iš 450 metrų aukščio. Tai tikras inžinierijos stebuklas, bokšto pagrindas yra trikampis, viršūnė apskritimo bokštas. Jam lengvumo suteikia ažūrinė metalo konstrukcija. Reikia nepamiršti, kad šis milžinas pastatytas aktyvioje seisminėje zonoje!

Japan 225
Visi Dangaus Medžio 634 metrai savo gražume

Bokšto viduje jautiesi kaip kosminėje stotyje. Viskas nauja ir modernu. Liftai nesuvokiamu greičiu važinėja aukštyn ir žemyn. O iš viršaus atsiveria visa Tokijo panorama. Galima visą bokštą apeiti ratu ir apžiūrėti Tokiją iš visų pusių. Giedrą dieną galima matyti iki 70 km atstumu, o jei pasiseka, galite pamatyti ir Fudži kalną. Mes pataikėme debesuotą ir lietingą dieną. Net abejojojme ar verta apskritai kilti į bokšto viršų, bet neatsispyrėme pagundai. Ir ne be reikalo! Fudži gal ir nepamatėme, bet panorama buvo įspūdinga.

8. Akihabara

Japan 189
Akihabaros spalvos

Jeigu jums pabodo realybė ir norite atsidurti kur nors kitur – važiuokite į Akihabarą. Tai žaidimų automatų ir komiksų mylėtojų rojus. Aš ten pasijutau kaip animaciniame filmuke. Spalvų gausa ir komiksų herojų veidukai iš visų pusių atima žadą. Net prabangus feraris pravažiavo apipaišytas animacinių filmukų herojų veideliais. Daugiaaukščiai pastatai prikimšti žaidimų automatų. Ir pilni žaidžiančių japonų… Niekam ne paslaptis, kad japonai išprotėję dėl šios manijos. Akihabaroje tai akivaizdu.

Japan 197
Toookią mašiną taaaip apipaišyti…

Tiesa šiame rajone galite rasti ir jums įdomių elektronikos stebuklų. Čia stūkso daugiaaukščiai prekybos centrai. Jeigu ieškote įjungimo mygtuką turinčio įrenginio, tai jis tikrai bus čia.

9. Ginza

Japan 179
Ginza

Tačiau jei Jus domina ne elektronikos, o kitokio pobūdžio apsipirkimas – traukite į Ginzą. Nors šiandien daugelis kitų rajonų konkuruoja su Ginza dėl geriausios apsipirkimo vietos statuso, ši nuo senų laikų dominuoja šioje pozicijoje ir yra lyginama su Niujorko 5-ąja aveniu. Jei ir neketinate išlaidauti, tai puiki vieta paspoksoti į gražias vitrinas ar užsukti į vieną kitą galeriją, kurių čia taip pat gausu.

O vakarėjančioje Ginzoje galite netikėtai pamatyti elegantiškų moterų su kimono ar kokį politiką, skubantį į uždarą naktinį barą.

10. Imperatoriaus rūmai (Imperial Palace)

Japan 185
Imperatoriaus rūmų vartai

Paėjėję nuo Ginzos į šiaurą prieisite Imperatoriaus rūmų parką. Tai milžiniška teritorija pačiame Tokijo centre, kuri privertė visa traukinių ir metro linijas sukti papildomus lankus, kad Imperatoriška teritorija liktų nepaleista.

Tokijas. Imperatoriaus rūmų parkas
Imperatoriaus rūmų parko erdvės

Japonų imperatoriaus rezidencija įsikūrusi buvusioje Edo šoguno pilyje. Savo klestėjimo metais tai buvo didžiausia pilis visame pasaulyje, tačiau šiandien iš praeities didybės likę sienos ir grioviai. Bet kuriuo atveju po Tokijo dangoraižių ir kitų statinių tankumyno šie didžiuliai erdvės plotai kelia didžiulį įspūdį.